Als projectleider Leren en opleiden verken ik voor De Zellingen hoe:
leren en opleiden een (vernieuwende) rol kan spelen in de omslag die De Zellingen aan het maken is;
het opleiden van studenten en zittende medewerkers intern anders georganiseerd kan worden, ook in samenwerking met beroepsonderwijs in de regio;
Inhoudelijk afstemmen schaatsopleidingen van de KNSB met de opleidingen Sport&bewegen van de ROC’s.
Ik ondersteun de KNSB en de ROC’s met wie zij samenwerkt bij het inhoudelijk afstemmen van hun opleidingen op elkaar. Het doel hiervan is dat leerlingen van een ROC (Sport & Bewegen) en leerlingen van KNSB schaatsopleidingen over en weer vrijstellingen kunnen krijgen voor bepaalde examenonderdelen.
Voor Visio * Loo-Erf omschreef ik, samen met betrokken inhoudsdeskundigen, een aantal interne opleidingen in termen van doelstelling, beoogde resultaten, doelgroep en inhoud.
Doelstelling was dat de managers beter weten welke interne (specialistische) kennis bij Visio aanwezig is en voor welke medewerkers het belangrijk is gebruik te maken van deze kennis.
Binnen Visio / Centraal Bureau verving ik drie maanden de opleidingsfunctionaris. Mijn rol was het zorgen voor continuïteit van de werkzaamheden. Dit bood de organisatie ook de gelegenheid om de rol en functie van leren en opleiden vanuit een ander licht te bekijken. Dit geeft nieuwe impulsen aan het leer- en opleidingsbeleid en de organisatie daarvan.
Zo heb ik met de opleidingsfunctionaris bij terugkomst een inwerktraject voor nieuwe ergotherapeuten ontwikkeld wat uitgaat van kritische beroepssituaties en op basis van competentiegericht leren.
Samen met Karin van der Burgt bewaakte ik, na het vertrek van de beleidsmedewerkster, de landelijke dossiers opleidingsbeleid voor de MOgroep. Dit is de brancheorganisatie voor de kinderopvang, jeugdzorg, welzijn en maatschappelijke dienstverlening. Dit houdt in dat wij verantwoordelijk zijn voor de voortgang van deze dossiers totdat er interne vervanging is. De dossiers waar ik verantwoordelijk voor was, zijn:
In opdracht van het A+O fonds Nederlandse Gemeenten, Kunstconnectie en het Sociaal Fonds Kunstzinnige Vorming (SFKV) heb ik een handreiking strategisch opleidingsbeleid ontwikkeld. Deze handreiking moet grote en kleine organisaties voor kunsteducatie ondersteunen in het maken van strategisch opleidingsbeleid en het vertalen van dit opleidingsbeleid in concrete jaarlijkse opleidingsactiviteiten. Ik werk hiervoor ook nauw samen met de branchevereniging Kunstconnectie. Zo wil ik waarborgen dat het ontwikkelde instrument nauw aansluit bij beleid en instrumenten van Kunstconnectie.